Victoria Beckham vs Hailey Bieber

Rhode, poznati kozmetički brend influencerice i slavne osobe, Hailey Bieber privlači pažnju od svojih početaka. A prije samo nekoliko mjeseci prodan je za 1 milijardu nakon svega 3 godine poslovanja. U te tri godine, Rhode je ostvario prodaju od cca 212 milijuna eura. 

Novac ipak jest garancija uspjeha?

Za razliku od Victorije Beckham koja je imala sličnu polazišnu točku, slavna je, imala je novac i imala je ideju, Hailey je uspjela u onome u čemu ona nije. Razlika između njih dvije je ogromna. Prvenstveno u pristup poslovanju.

Obje su disciplinirane, posvećene svojim idejama, perfekcionisti i važna im je kvaliteta proizvoda. Međutim ogromna razlika je u pristupu poslovanju. Dok Victoria nije brinula o brojevima jer ju to vjerojatno nije ni najmanje interesiralo, Hailey je imala drugačiji pristup. Znala je da ništa o tome ne zna i angažirala je stručnjake. 

Pronađi partnere, nemoj biti vuk samotnjak

Ono što nije znala, prepustila je drugima. Tako su uz nju bili Michale Ratner, co-founder i biznis strateg. Imao je ključnu ulogu u strateškom razvoju. Zatim Melanie Bender koja je bila predsjednica. Ona je bila iz skincare branše. Prije toga vodila je Versed Skincare, jedan od najbrže rastući clean brendova u SAD-u. Njena funkcija je bila da vodi skaliranje brenda i međunarodnu ekspanziju. Zatim Lauren Ratner koja je bila marketing i brend strateg. 

Victorija je s druge strane bila natjerana na to nakon što se našla u ogromnim dugovima. Kada više nije imala izbora i nije mogla gurati glavu u pijesak kao noj, skinula je povez s očiju i napravila ono što je Hailey napravila na samom početku. Angažirala je stručnjake. 

Zašto je ovo važno iz biznis perspektive? 

Hailey je imala jasnu viziju i brand snagu, ali je znala da treba tim s operativnim, financijskim i industrijskim iskustvom.  U videu The making of Rhode rekla je: „I don’t know what I’m doing, this is my idea, how can we execute this.“.

Iako sada možda nemaš novaca za tim, izađi izvan okvira, ponudi ključnim suradnicima sudjelovanje u prodaji, profitu ili hibrid toga i naknade. Ne moraš uvijek imati novac da bi stvorio biznis koji ti donosi profit. Ali trebao bi imati tim suradnika koji će ti pomoći, partnere.

Temelji biznisa

Sasvim sigurno je Hailey bilo lakše prodati svoj biznis jer je imala dobre temelje. Nitko se neće upustiti u kupnju biznisa koji nema osnove. Odnosno hoće, ali tada sigurno to neće platiti milijardu dolara. 

Temelji svakog biznisa su sistem, procesi, brojevi, sve one dosadne stvari koje omogućavaju da biznis funkcionira i raste. Ako u tome nisi doma, ili jednostavno taj dio želiš prepustiti stručnjacima, angažiraj ih. 

If you want to go fast, go alone; if you want to go far, go together. 

Afrička poslovica


Sami ćemo doći do jedne točke. U toj točci daljnji rast se usporava. Često mislimo da mi to znamo bolje. I sama sam prošla te lekcije u karijeri gdje sam bila uvjerena da ću ja to brže. Vjerovala sam da dok ja nekome objasnim što želim ja ću to već napraviti. Ali moj posao je bio upravljanje, ne mikromenadžiranje. I to je bila jedna od najskupljih lekcija. Jer biznis ne čeka dok se ja bavim mikromenadžiranjem i operativnim zadacima koje je mogao netko učiniti umjesto mene. Za to vrijeme biznis stoji.

Rhode je brend koji je prodan za milijardu dolara. I iako je lako pomisliti: pa naravno, slavna je, bogata je, ima milijune pratitelja, tko ne bi uspio? Ali prava vrijednost ove priče nije u milijardi. Nije ni u Hailey. Prava vrijednost je u lekcijama koje su iza kulisa, lekcijama koje i ti možeš primijeniti.

Možda nemaš novac, ali imaš ideju. Možda nemaš slavu, ali imaš glas. Možda nemaš tim, ali imaš viziju. Podijeli ju s drugima i pronađi partnere. Ideja, glas i vizija su ono što gradi biznis. Ne startna pozicija, nego upornost, autentičnost i spremnost da kreneš i da gradiš svaki dan.

O ovoj temi i lekcijama iza uspjeha brenda Rhode pričala sam u ovoj podcast epizodi. Poslušaj ju ovdje.

Ako ti je potreban partner u egzekuciji tvoje ideje, javi mi se na mail info@faroakademija.hr  i krenimo razrađivati tvoju ideju u biznis koji stvara profit.

Podijeli: